8 Nisan 2016 Cuma

Güneybatı İngiltere’de bir Pazar günü rotası.

2013 yılı haziran ayında bir hizmet içi eğitim kursu için iki haftalığına İngiltere’nin Exeter şehrinde bulundum. Kursta ağırlıklı olarak biz Türk’ler olmak üzere Avrupa’nın bir çok yerinden İngilizce öğretmenleriyle birlikteydik.
Exeter’da geçirdiğim 2 haftanın tam ortasına denk gelen güneşli ve gayet sıcak bir pazar günü toplam 4 kişi (3 Türk ve 1 Fransız) araba kiralayarak Exeter’dan Cornwall’a doğru bir keşif gezisine çıktık.  Cornwall, İngiltere haritasına baktığınızda en güneybatıdaki bölgenin adı. Arabayı Fransız arkadaş kullandı. Bizim gibi sol tarafa alışmış Türkler için sağdan direksiyonlu araç kullanmak işkence. Hepimiz deneme amaçlı birkaç yüz metre gidip bırakmak dışında direksiyona elimizi bile süremedik.

Rotamız
Cornwall'da gezdiğim yerler:

Boscastle: Exeter’dan yaklaşık 1 saat mesafede deniz kıyısında küçük şirin bir köy. Ortasından akan nehirin kenarında birkaç kafe var. Buradan limana doğru yürüyerek balıkçı teknelerinin bulunduğu koyu gördükten sonra patikayı takip ederek deniz kıyısında güzel bir yürüyüş yaptık.

Tok satıcı :)

Tintagel: Boscastle’a 15-20 dakika uzaklıkta biraz daha büyük bir diğer köy. Tintagel kalesi adı verilen Kral Arthur zamanından kalma bir kalenin kalıntılarını ziyaret ettik. Daha sonra sahile gittik. Burada Merlin’in mağarası adı verilen bir mağara var ancak çok ahım şahım bir mağara değil. Mağaranın az ilerisinde ufak bir de şelale var.

Tintagel kalesi

Merlin'in mağarası

Port Isaac: Yeşillikler içinde yollardan geçerek Port İsaac’e vardık. Tertemiz bir koy, açıkta balıkçı tekneleri ve uzayıp giden yeşil tepeler. Burayı gerçekten sevdim. Burada da tüm yürüyüş yolları doğaya hiçbir şekilde zarar vermeden yapılmış. Patikalardan yürüken bir tarafınız hep deniz ancak görüntüyü bozan hiçbir aykırılık yok. İki masa sandalye atıp çay kahve gazoz satan yok. Deniz manzaralı iki katlı gecekondu diken yok. Sağda solda pet şişeler, karton kutular, plastik tabaklar yok.

St. Ives: Port Isaac’e 1 saat uzaklıkta Cornwall’ın büyükçe kasabalarından birisi. Aracımızı kasabanın girişindeki otoparkta bırakarak sahile doğru yürüyerek indik. Burası önceki uğradığımız yerlere göre daha şehirleşmiş ve insan kalabalığı var. İngilizler sahil boyunca yürüyerek güzel havanın tadını çıkartıyorlardı. Sıcak hava plajları da doldurmuştu.

Mullion Cove: Çok küçük bir balıkçı köyü ve köyün sonunda ufak bir liman var. Kayalıkların üzerinden denizi seyrederek yorgunluğumuzu attık. Fransız arkadaşımız fotoğraf çekmek için tepeye tırmanırken bizler Türk usulü yorgunluk atıyorduk. Köyün çıkışında bir de çikolata fabrikası var.

Deniz mevsimi açılışını Mullion Cove'da yaptık.
 Lizard (The most southerly point) Güneşi batırmaya birkaç saat kala İngiltere’nin en güney noktasını görmek üzere Lizard’a ulaştık. Bildiğimiz köy. İnekler otluyor, çiftçiler biçtikleri otları traktörlerle taşıyorlardı. Burada da yürüyüş yolları harika. Bu Pazar günü gezisinin final noktası adanın en güney noktası oldu. İçimden umarım bir gün Afrika’nın en güney noktasını da görürüm diye geçirdim.

İngiltere'nin en güney noktası

Ipswich'de okul bahçesinde 2. dünya savaşından kalma bir sığınak. Okumak için tıklayın.